martie 29, 2010

Budinca de ciocolata cu alune



In ceea ce priveste dulciurile de casa sunt ca un copil mic: chiar daca am cate o prajitura in fiecare mana tot o sa plang dupa o a treia aflata in fata mea.Din acest motiv m-am hotarat sa imi fac azi o (alta) prajitura si ce sursa ar fi fost mai buna decat cartea cu 500 de retete de dulciuri cu ciocolata primita de Craciun de la Ioan.Am rasfoit-o bine de tot si m-am oprit la reteta asta:
Ingrediente:
340 g zahar brun
85 g faina
1 lingurita praf de copt
85 g cacao
4 oua batute
225 g unt topit
1 lingurita esenta de vanilie
120 g bucatele de alune prajite
Preparare:
Inainte de a ne apuca de treaba dam drumul la cuptor ca sa se incalzeasca (la mediu sau la 160 de grade Celsius).Ungem o forma termorezistenta cu unt (capacitatea formei trebuie sa fie cam un litru si jumatate-eu am folosit doua mai mici).Punem toate ingredientele intr-un bol si le amestecam bine cu telul pana rezulta o compozitie omogena cu o culoare uniforma.Se toarna compozitia in forma iar forma la randul ei se aseaza intr-o alta forma mai mare (sau in tava de la cuptor) umpluta cu apa fierbinte pana la jumatate.Se coace o ora sau cel mai sigur pana cand scobitoarea infipta in mijloc iese curata.
Se devoreaza calda, cu inghetata sau rece cu o cana de lapte sau cu ce vreti voi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu