septembrie 16, 2010

Carrot cake

 DSC09989

Am facut o pasiune pentru prajiturile cu morcov.Mi se par foarte aromate, suculente, se pastreaza foarte bine mai multe zile si poti obtine o varietate de arome in functie de condimentele pe care alegi sa le folosesti: scortisoara, nucsoara ,ghimbir, lamaie, lime, portocala-toate merg de minune cu roscovanul morcov.
Reteta aceasta este preluata din revista Good Food (cu unele mici modificari) si mi-a placut foarte mult, cu mentiunea ca data viitoare voi folosi mai putin ghimbir confiat care e un pic prea iute pentru gustul meu.
Ingrediente:
100 g unt
100 g zahar brun(eu am folosit un zahar dark brun umed obtinut din trestie de zahar)
50 g miere
o lingurita coaja de lamaie si lime
140 g morcov ras
cateva bucatele de ghimbir confiat(cumparat de la Carturesti)
175 g faina+ o lingurita praf de copt
1/4 lingurita bicarbonat de sodiu
2 lingurite pudra de ghimbir
1/4 lingurita piper mozaic proaspat macinat(eu cred ca am pus mai mult)
2 oua
Preparare
Intr-o cratita,la foc mic, se amesteca untul, mierea, zaharul si coaja de citrice pana se topesc toate si rezulta o compozitie fluida.Se adauga morcovul ras,faina amestecata cu praful de copt cu bicarbonatul,ouale si gimbirul si se amesteca pana se omogenizeaza bine.Se toarna compozitia intr-o forma de chec tapatata cu hartie de copt si se coace 45 de minute la 180 de grade.Se lasa sa se raceasca un pic in forma si apoi se scoate si se feliaza(cand e complet rece).Sepoate glazura cu un amestec de crema de branza,zeama de lime si putin zahar pudra insa e buna si simpla langa ceai sau cafea.

DSC00014

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu