februarie 06, 2011

My first indian meal

Am o obsesie pentru condimente. Nu pot sa trec pe langa un Plafar fara sa intru si sa cumpar ceva, la Bacania Veche aproape ca imi e frica sa mai merg :P iar site-urile de profil sunt un refugiu des frecventat. Cu toate astea am adunat foarte multe mirodenii pe care le-am folosit foarte rar, daca nu deloc. Situatia asta trebuie sa se schimbe asa ca azi am facut o reteta indiana delicioasa in care am folosit cateva dintre ele.
Pui Madras- reteta Gordon Ramsay(aici doar pentru doua portii)
pui madras
Ingrediente:
un piept de pui, aproximativ 300g
2 linguri de ulei
o ceapa taiata fin
o lingurita de ghimbir ras
2 catei de usturoi tocati marunt
un ardei iute, curatat de seminte si tocat marunt
o lingurita de chimion macinat
1/2 lingurita coriandru macinat
1/2 lingurita curcuma
1 lingurita boia de ardei iute
3 frunze de ardei iute(l-am jumulit pe cel din ghiveci,saracul)
sare de mare si piper negru
200 g rosii ,tocate
200 ml apa
1/2 lingurita garam masala
Preparare:
Am taiat carnea de pui in bucatele. Am incins uleiul in wok, am adaugat ceapa  si am calit-o 5-6 minute sa se inmoaie si rumeneasca un pic. Am adaugat apoi ghimbirul, usturoiul, ardeiul iute si am mai calit 2-3 minute. Am adaugat apoi chimionul,coriandrul, curcuma, boiaua si frunzele de ardei iute si le-am mai lasat si pe ele 1 minut sa-si dezvolve aromele. Am adaugat si carnea asezonata cu sare si piper si am prajit-o 2-3 minute, avand grija sa se rumeneasca pe toate partile. Am pus apoi rosiile tocate si apa si am dat in clocot. Am dat focul mai mic, am pus un capac si am lasat sa fiarba cam 30 de minute.Aveti grija sa  nu se evapore toata apa si sa se arda. Daca e nevoie mai completati cu apa. Dupa cela 30 de minute am adaugat si garam masala si am mai lasat sa fiarba 10 minute fara capac. Am mancat cu naan cald si  imi pare rau ca am facut doar doua portii.
P.S.-tocmai am observat ca nu am seminte de ceapa asa ca e neaparat necesar sa le comand de pe mirodenii.ro

4 comentarii:

  1. Imi place mult mancarea indiana. Imi plac aromele, legumele gatite in stil indian. Imi place painea lor. Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  2. Dă-mi şi mie Garam Masala că pe ailaltă a mâncat-o Tara :) Şi nişte tandoori masala dacă ai.

    RăspundețiȘtergere
  3. @Irina-Multumesc!
    @Caiafa-Bai habar n-aveam ca tu esti!Iti aduc si d-aia si d-aia!:P

    RăspundețiȘtergere
  4. Bucatar sub acoperire aveam. Acuma, cu caiafa, avem si mizerie sub acoperire.

    RăspundețiȘtergere