august 17, 2011

Coastele lui CD

Saptamana trecuta, joi mai exact, s-a lasat iar cu barbeque party la Roze acasa. Motivul a fost de data asta unul serios: CD a implinit 25 de ani! Ne-am prezentat imediat la apel, mai ales ca meniul anuntat suna mai mult decat promitator: aripioare lipicioase si coaste la gratar, alaturi de un castron mare de salata coleslaw cu care m-am oferit sa contribui. Aripioarele au fost delicioase, nu zic nu, dar motivul postarii asteia sunt COASTELE!
Pfff, nu ma prea omor eu cu porcul dar dupa ce am gustat din coastele astea nu ma mai puteam opri. Prepararea dureaza ceva (CD le pusese deja la cuptor cand am ajuns si a mai durat vreo ora pana le-am mancat) dar rezultatul e incantator. Stiu ei americanii ce stiu!

Ingrediente:
coaste de porc (cred ca au fost vreo 4 bucati cu 10-12 coaste fiecare, CD zice ca le-a luat de la Kaufland)
RUB:
1 cana zahar brun
4-5 linguri boia dulce
1 lingura mustar cu boabe
1 lingura sare
1 lingura piper
1 lg chili
1 limgura ghimbir pudra
1 lingura frunze de telina uscate
SOS:
1 cana ketchup Heinz
1 doza Dr Pepper
3 linguri otet balsamic
1 lingura sos Worchestershire
1 lingurita sare
2-3 catei de usturoi tocati marunt
1 ceapa mica tocata marunt
Preparare:
Se amesteca bine toate ingredientele pentru rub (macinate sau zdrobite in mojar) si se maseaza uniform coastele (unse cu putin ulei ca sa se lipeasca rubul de ele). Se pun apoi pe gratar 2-3 minute pe fiecare parte sa prinda miros de fum dupa care si imbraca in folie de aluminiu si se pun intr-o tava, la cuptor. Nu uitati sa turnati si o cana de apa in tava respectiva. Cat coastele stau in cuptor (vreo 2-3 ore) ne ocupam de sos. Turnam intr-o craticioara Dr Pepper si il fierbem pana se reduce la jumatate. Adaugam apoi restul ingredientelor si mai fierbem 30 de minute la foc mic sa se ingrase sosul si sa se dezvolte aromele. Aruncam coastele din tava direct pe gratar, le ungem cu sos din abundenta si le mai frigem cate 10 minute pe fiecare parte.
 Obtinem o minunatie delicioasa si aromata, numai buna langa o bere rece de casa. Cred ca mi-am lins degetele toata seara, iata si dovada!

Reteta asta trebuie repetata cat de curand, ca acus se duce vara. Daca am uitat ceva, CD, ai legatura! Hai la multi ani, sa ne traiesti si sa ne grataresti!


Un comentariu:

  1. Misto petrecere! sa va traiasca! si sa va fie de bine purcelul.. si eu as face la fel Lavinia cu degetele ;)

    RăspundețiȘtergere