noiembrie 08, 2012

Rasfat la Bistro Jaristea

     Imi doream sa ajung la Bistro Jaristea de ceva timp pentru ca ma ispitise Papu mai demult dar inca nu-si facuse timp pentru asta. Norocul a fost ca s-a intors roata si in loc sa ma invite el pe mine, l-am invitat eu pe el. De fapt, am fost invitati amandoi de catre managerul locatiei si evident ca am raspuns cu un mare DA, VENIM.
    Toate astea s-au intamplat cu o saptamana in urma, dar cum procrastination is my middle name si cum ultimele zile au fost atat de obositor de pline si frumoase nu mi-am facut timp sa descarc fotografiile ca sa va pot arata exact despre ce vorbesc.
     Buuunn. Si ne-am infintat intr-o seara ploioasa de joi la Bistro Jaristea, dupa mici peripetii in ceea ce priveste aparatul foto, pentru ca cineva uitase sa puna la incarcare bateria. Ne-am bucurat sa gasim un loc de parcare exact in fata cladirii (au cateva locuri rezervate pentru clienti) iar eu am beneficiat de ajutorul unui domn dragut care m-a ajutat sa cobor din masina si m-a condus cu umbrela pana la intrare. Deja ma simteam rasfatata, si asta nu e putin lucru! Inauntru am fost condusi la o masa mai retrasa, ca sa putem vorbi si fotografia si da in stamba. Mi-a placut asta, cu mentiunea ca am tanjit un pic dupa o alta masa, de doua persoane, de unde aveam si o vedere de ansamblu asupra localului.
     Cat ne-am familiarizat cu meniul si am studiat atent toate fotografiile feluilor de mancare s-au perindat in jurul nostru mai multi chelneri foarte amabili care ne-au adus paine si vin.
     Nu stiu daca fotografiile ne-au ajutat sa alegem sau mai mult ne-au incurcat, cert e ca pana la urma ne-am hotarat la urmatoarele.
Eu:
tartar de somon
 piept de rata cu ratatouille si piure de cartofi
 Sorin:
rulada de cascaval afumat
 piept de curcan cu pere caramelizate
     Vinul a fost o recomandare din partea ospatarului dar nu-mi permit sa fac vreun comentariu in ceea ce-l priveste intrucat gustul meu nu este suficient de educat in acest sens. Cert e ca a fost rosu, demisec, siraz parca si ca mi-a placut.
     Tartarul de somon a fost bunicel, dar nu m-a impresionat in mod deosebit. Sunt de parere ca ii lipsea putina aciditate si oleaca de picanteala. Pieptul de rata a fost fraged si delicios, ratatoiulle aromat si cu o textura perfecta iar piureul fin.
     Sorin insa, a dat lovitura! Nu stiu cum face ca, desi eu sustin ca ma pricep la gatit si mancat, el comanda intotdeauna cele mai bune chestii la restaurant. Aperitivul lui, o rulada de cascaval afumat cu bucatele mici de sunca si rondele de ceapa rosie a fost genial. Un fel de branza cu slana si ceapa dusa la un alt nivel. singurul lucru care nu mi-a placut a fost ketchup-ul de pe farfurie, care dupa parerea mea nu avea ce cauta acolo. I-am spus asta ospatarului care ne-a servit si mi-a spus ca in mod normal trebuia sa fie un sos de rosii de casa, dar care lipsea la acel moment. Cred ca era mai bine sa nu-l mai puna deloc si gata.
     Felul principal, piept de curcan cu pere intr-un sos dulceag, caramelizat a fost insa revelatia serii. Carnea era frageda de se rupea cu firculita iar sosul delicios si addictive. Am lins farfuria, la propriu.
     La desert am luat amandoi o portie de profiterol, pentru ca deja nu mai puteam sa ne ridicam de pe scaune. A fost bun.
     Inainte de plecare am facut un tur al localului impreuna cu seful de sala. Cladirea are doua etaje si este impartita in mai multe camere care comunica relativ larg intre ele. Totul iti da o senzatie de liniste si eleganta, lucru subliniat si de muzica live (cand am fost noi canta cineva la pian dar am inteles ca poate fi si vioara).
     Ospatarii sunt prea amabili iar meniul este bine ales si se schimba in functie de sezon. Va recomand sa mergeti aici pentru o seara romantica in doi, o intalnire de afaceri sau o cina cu parintii. Am inteles ca organizeaza si evenimente asa ca nu ezitati sa faceti o vizita daca va pregatiti de un botez sau o aniversare. Iar daca locuiti sau lucrati in zona cred ca e bine sa stiti ca puteti comanda un meniu delicios de pranz.
Una peste alta, a fost o seara reusita in doi, un b-day premiere asa cum imi place mie sa zic. Voi ati fost la Bistro Jaristea? Cum vi s-a parut?

4 comentarii:

  1. Hey! Curcan 32 ron, rata 68. Gasesti meniul complet cu preturi pe site-ul lor www.bistrojaristea.ro

    RăspundețiȘtergere
  2. GENIAL locul. ma reintorc ori de cate ori am ocazia, e restaurantul meu preferat din bucuresti. si meniul nou e fascinant. ma bucur ca ti-a placut si tie. :)

    mihai

    RăspundețiȘtergere
  3. Am vizitat si eu locul de cateva ori dar inainte sa schimbe meniul. Mancarea a fost apreciata la unison de toti comesenii. Mi-a placut ca meniul nu e stufos, preparatele sunt simple iar personalul f atent :)

    RăspundețiȘtergere